سبک زندگی جوانان ما باید سبک زندگی شهدا باشد / صهیونیزم هنوز در شوک حماسه ۹ دی است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش::جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح از ارائه یک هزار پایان‌نامه با موضوع دفاع مقدس تا سه سال آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دکتر"محمدحسن نامی" در دومین یادواره شهدای روستای "نظام‌محله" شهرستان گلوگاه، اظهار داشت: دفاع مقدس بر سه پایه حماسه، معنویت و عقلانیت استوار بود و در حالی‌که تا قبل از انقلاب، سه میلیون و ۵۲۰ هزار کیلومتر از خاک ایران در جنگ‌های مختلف از این سرزمین جدا شد اما پس از انقلاب و در جنگی نابرابر با قدرت‌های دنیا حتی یک وجب از خاک ایران به دست بیگانگان نیفتاد.

وی با اشاره به بُعد معنویت رزمندگان اسلام و فرا‌تر از زمان‌بودن شهدا بیان داشت: انسانی که با انگیزه‌های معنوی وارد جنگ شود توانش دوچند می‌شود و می‌تواند با تمام قدرت در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کند.

امیر نامی با بیان‌ اینکه جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از علوم به‌ویژه در زمینه دفاعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: به برکت شهدا، کشور ما در وضعیت مطلوبی قرار دارد، وضعمان خوب است و بهتر هم می‌شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مهم‌ترین وظیفه بنیاد حفظ آثار را انتقال فرهنگ جهاد و شهادت در کشورهای اسلامی و حتی کشورهای زیر سلطه ستم عنوان و تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی نشان دادیم که استراتژی انقلاب اسلامی، برگرفته از استراتژی عاشوراست، نه به کسی ظلم می‌کنیم و نه زیر بار ظلم کسی می‌رویم.

وی افزود: اگر امروز استکبار در مقابل مقاومت ما کوتاه آمد و سعی دارد مذاکره کند به دلیل وجود فرهنگ ایثار و شهادت است.

امیر نامی به برخی فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: پژوهشکده دفاع مقدس ابعاد مختلف دفاع مقدس را بررسی می‌کند و تصمیم داریم تا دو-سه سال آینده در رشته‌های دکتری و کار‌شناسی ارشد، یک‌هزار پایان‌نامه‌ با موضوع بررسی ابعاد مختلف دفاع مقدس را در پ‍وهشگاه گردآوری و ارائه کنیم.

وی گفت: اگر به‌دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم باید دنبال اقتصادی که در دفاع مقدس داشتیم، باشیم. وجود ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و دانشجو به ما می‌گوید که شهدا راهنما و الگوی جوانان ما هستند و سبک زندگی جوانان ما باید سبک زندگی شهدا باشد.

جانشین بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با بیان اینکه خاطرات و تجربیات فعلی حوزه دفاع مقدس کافی نیست و این بنیاد به‌دنبال استفاده از تمام تجربیات حوزه دفاع مقدس است، اظهار داشت: راه‌اندازی سازمان‌های سیما فیلم، روحانیون، زنان، مردم‌نهاد و پیشکسوتان، بنیاد را در تحقق این هدف کمک می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری منظم اردوهای راهیان نور در کشور، اظهار داشت: تابستان سال گذشته چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از مناطق عملیاتی بازدید کردند که بیش از ۴۰ درصد آن‌ها به‌صورت داوطلب و بیشتر از قشر جوان و نوجوان بودند که به همراه خانواده از این مناطق دیدن کردند.

امیر نامی در پایان به حماسه ۹ دی اشاره و گفت: این حماسه نشان داد مردم به ولی‌فقیه خود عشق می‌ورزند، ۹ دی مشت محکمی به دهان استکبار و صهیونیزم بود که هنوز هم در شوک آن روز مانده است.

شایان ذکر است، روستای نظام‌محلهٔ شهرستان گلوگاه ۶ شهید به نام‌های (شهید فرامرز گلوگاهی، شهید محسن اسدی، شهید رحمت‌الله نظام‌محله، شهید علیرضا وکیلی، شهید شعبان نظام محله، شهید ابوطالب نظام محله) تقدیم انقلاب کرده است.

گفتنی‌ است، این برنامه در راستای برگزاری اجلاسیه سرداران و ده هزار شهید استان مازندران برگزار شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا